Čekatelský lesní kurz Odyssea

16.08.2010 19:39

ČLK Odyssea je kurz pořádaný Jihočeským krajem. Stále se mění, zdokonaluje a vylepšuje. Náš ročník měl dva víkendy na jaře (1.víkend: 16.–18. dubna 2010, 2.víkend: 21.–23. května 2010) a pak letní běh-deset dní 16.-25. srpna v Jizerských horách. V rámci kurzu jsme museli splnit 50 kompetencí z oblastí skauting, právo, zdravověděda, příprava programu, bezpečnost, psychologie atd. Na kurzu bylo 11 instruktorů a několik členů servis týmu.

 

Krom vědomostí, které mám kupodivu stále v hlavě (nevím,jak se jim to povedlo), mi Odyssea dala také spoustu zážitků, na které do konce života nezapomenu a přátel, o terých vím, že se na ně můžu kdykoliv obrátit. Instruktoři jsou tam strašně fajn a tvoří výborný tým. Také mě namotivovala k další činnosti. Jedna z účastnic řekla, že Odyssea je jako droga. Nelze jinak než souhlasit. Už od druhého dne po skončení letního běhu vyhlížím Kruh, což je akce pro účastníky Odyssei, abych je mohla zase všechny vidět a alespoň trochu se vrátit zpět do těch skvělých dnů, které jsem tam prožila. 

Žabka 

Na kurzu se mi líbilo,že i když to byl vzdělávací kurz přišel mi spíš jako motivační. Nejvíce se mi líbily motivační scénky ke hrám a večerníčky (=krátké tématické scénky na zakončení dne). Kromě her jsem byla nadšená z prostředí kde jsme byli nebo hrály hry (Diova pracovna:jeskyně,skály,jeskynní tunely...) Kurz mi dal hlavně to,že mám chuť do další činnosti a elán něco změnit. Vidím ,co děláme špatně a co chci změnit. 

Emco 

 

Lepší kurz jsem nezažila, kdo vydrží do jeho tábora, nebude litovat. Bylo tam spousta úchvatných programů, na které v životě nezapomenu, ale protože je budou mít i na další Odyssee, tak to nesmím prozradit. Nesnášim učení formou hry, ale tohle jsem nepochopila jak udělali, protože mě to bavilo a opravdu přísahám, že to bylo skvělý.

Sopka

A ještě své zážitky připojila Kiki, která sice abslvovala Odysseu už v roce 2007, ale při čtení zážitků Střelek se chtěla také podělit. Tak sem s tím!

Když se řekne Odyssea, napadne mě rok 2007. Tento rok jsme absolvovala čekatelský lesní kurz Odyssea já a z Holic ještě Lískulka. Jak tu píše Emco s Žabkou, které jsou absloventky Odysseu o 3 roky později, tak je to orpavdu kvalitní a dobře promakaný lesní kurz. Mně dal hlavně motivaci a elán do další práce. My byli první testovací ročník, kde se nezkoušelo po kapitolách, ale jako kompetence, přičemž jsme jich měli kolem 180. Formou zajímavých diskuzí, povídání, prezentací či vlastního zážitku, jsem se naučila základy práva, organizace Junáku, bezpečnosti, zdravovědy, lesních zákonů, metodiky, pedagogiky, pochopila principy skautingu a sama si uvědomila, co mi skauting dává a proč v něm chci stále být. Určitě to nebyl kurz, před jehož "zkouškami" bych trávila hodiny nad knihami. Byl to kurz, který mi krom znalostí dal i skvělé zkušenosti, přátelství a odpověděl mi na mnohé otázky. A i když tomu je už několik let, ráda na něj vzpomínám. A pokud hledáte kvalitní čekatelský kurz (od 15let), určitě vsaďte na Odysseu a nebudete zklamaní!

Kiki